ایجاد نظام عملیاتی ، مدیریت و کنترل برنامه های مصوب و گرفتن بازخورد از اجرا
برقراری یک سیستم اطلاعات مدیریت و برنامه ریزی منابع سازمان
برنامه ریزی برای ارتقا سطح علمی و توان فنی اعضای سازمان به منظور ارتقا سطح خدمات از نظر کیفی و کمی و بالابردن بنیه مالی و افزایش درآمد سازمان
تصمیم گیری در مورد مسائل پیش امده در روند امور سازمان.
دریافت پیشنهادهای رسمی و غیر رسمی از واحد های تحت سرپرستی و پرسنل به منظور بهبود و ارتقا سازمان .
دریافت گزارش های تحلیلی از عملکرد ها برای تصمیم گیری و اصلاح برنامه های اجرا یی و استراتژیک سازمان.
شرکت در جلسات داخلی سازمان.
شرکت در جلسات شورای سازمان .
شرکت در جلسات کمیته برنامه ریزی و سازماندهی سازمان .
شرکت در جلسات مدیران سازمان های وابسته .
شرکت در جلسات هیئت مدیره سازمان برای تبیین اهداف و تصویب برنامه های استراتژیک و اجرایی سازمان .
مطالعه و برسی رویکرد ها و روشه های نوین مدیریست به منظور بکارگیری و استقرار نظام ها و سبک های مدیریت برای انجام کارآمد وظایف و بهبود روش ها .
نظارت بر تهیه برنامه و بودجه سالانه سازمان و به تصویب رساندن آن در جلسات هیئت مدیره و شورای سازمان .
نظارت و پیگیری بر اجرای مصوبات هیئت مدیره سازمان .