۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر خیابانی حدیث باران به روایت تصویر
نخستین جشنواره تئاتر خیابانی « حدیث باران» در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی با حضور هنرمندان و مسئولان شهرستانی و کشوری و معرفی نفرات برگزیده پایان یافت.

نخستین جشنواره «حدیث باران» که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی روزهای جمعه و شنبه (1و2 بهمن) در بندرانزلی برگزار شد شب گذشته (2 بهمن) با معرفی نفرات برگزیده خاتمه یافت.

در مجموع 12 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از بین آنها 6 اثر به طور مستقیم وارد جشنواره شد و2 اثر با داوری مجدد به این جشنواره راه یافت. یک اثر مهمان نیز از آثار برگزیده تئاتر فجر سال گذشته از تهران در این جشنواره حضور داشت.

 « مهدی خلیلی » در آئین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه در شهرداری انزلی به روی همه هنرمندان این شهر باز است گفت: زبان هنر فراگیر و گویاست لذا شهرداری انزلی از هنرمندان همه رشته‌ها استقبال می‌کند زیرا آنها در ایجاد شهری پویاتر و شادتر یاور شهرداری‌ها هستند.

شهردار انزلی انجام اینگونه حرکت‌ها را بسیار تاثیرگذار دانست و یاد آور شد: این تاثیرگذاری را در بازتاب رفتار و استقبال شهروندان از این برنامه به خوبی مشخص است.

وی در ادامه از همراهی اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر تقدیر و خاطر نشان کرد: کمیسیون فرهنگی شورا باجود شرایط مالی حاکم بر شهرداری همراهی و همدلی لازم را در این زمینه داشت.

در بخش بهترین بازیگر زن «فرشته حسنی» بازیگر نمایش «بازی نامه» از بندرانزلی، « ندا عباسپور» بازیگر نمایش «چهره یار» از لنگرود و ریحانه« حسین زاده» و «سامره عاشوری» برای بازی در نمایش‌های «زندگی باهم و زندگی بدون هم» و «خمپاره ها چشم دارند» از رشت و لاهیجان اول تا سوم شدند.

«میلاد حسین زاده» و «امید کفشدار جلالی» برای بازی در نمایش‌های «گمشدن برای حقیقت » از آستانه اشرفیه، «محمد فرح بخش » بازیگر «موج نامه» از بندرانزلی و «امیر روانان» و «سعید ذبیحی» بازیگران نمایش‌های «چهره یار» و از «بندر تا قصراز قصر تا بندر» نیز به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را در بخش بهترین بازیگر مرد کسب کردند.

«عبدلله بهادری» برای نمایش «چهره یار»، «میلاد حسین زاده» برای «گمشدن برای حقیقت»، «سعید ذبیحی» و «سیدهومن میرمعنوی» برای نمایش‌های از« بندر تا قصر از قصر تا بندر» و «تندیس عشق » نیز عنوان بهترین کارگردان را به خود اختصاص دادند.  

نمایش‌های «چهره یار » از لنگرود، « گمشدن برای حقیقت» از آستانه اشرفیه، «موج نامه» از بندرانزلی و « تندیس عشق» از رشت نیز در بخش آثار برگزیده حائز رتبه‌های برتر شدند. داوری این جشنواره نیز بر عهده «علی‌اصغر کهن قنبریان »از پیشکسوتان تئاتر انزلی و استان گیلان، «محمود فرضی‌نژاد» رئیس تئاتر خیابانی استان گیلان و «محمدعلی صادق حسنی »رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان بود.

 
تاریخ:
1400/11/03
تعداد بازدید:
443
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal